Cei 5 piloni ai sistemului nostru de calitate

Calitatea nu este intamplatoare, ea incepe cu starea de spirit corecta transformata intr-un obicei eficient si eficace de a face lucrurile.
Calitatea incepe cu noi, de sus in jos, la nivelul fiecarui individ.
Calitatea este rezultatul actiunilor noastre grupate structural in Cei 5 piloni ai sistemului nostru de calitate.

 

Zero Defecte

Colectie de lectii invatate. Invatarea este un proces de durata si continuu, de-a lungul caruia fiecare greseala si fiecare succes poate fi o lectie invatata. Invatand din greselile si succesele noastre, am pus bazele unei colectii de bune practici de fabricatie, care ne conduc catre nivelul de calitate dorit.
Parteneriatele pe care le avem cu clienti de talie internationala ne permit sa avem acces la o sursa valoroasa extinsa de bune practici, care ne inspira si ne calauzesc in efortul nostru continuu de optimizare si imbunatatire de procese.  

 

Poka Yoke. Ca modalitate de eliminare a defectelor prin preventie, corectie sau atragerea atentiei asupra erorilor umane, folosim mecanisme anti-eroare, de la cele simple la cele complicate, precum si concepte de proces care constrang comportamentul operatorului, pentru a preveni operarea incorecta.
Utilizarea Poka Yoke este evident indispensabila pentru toate piesele de securitate rezultate din procesele noastre de injectie mase plastice sau suflare mase plastice, precum si de asamblare. Ne propunem sa extindem utilizarea Poka Yoke pentru toate produsele pe care le fabricam, pentru a atinge obiectivul nostru de zero defecte.

 

Metode de calitate. In comunicarea noastra, folosim intotdeauna metoda celor 3 elemente De ce? Ce? Cum? oamenii ar trebui sa isi faca treaba si sa livreze calitate. Implementam in productie metode de calitate recunoscute precum QRQC, PDCA, 5 De ce, precum si regulile de aur ale Reactivitatii sau a celor 3 Nu.
Si poate ca cea mai eficace metoda de calitate este imbunatatirea constientizarii si responsabilizarii oamenilor, precum si a intelegerii ca rezultatul calitatii pe care o livram este succesul nostru, iar prima masura a calitatii este Zero Reclamatii la clientii nostri.  

 

Standardizare

Cerinte legale si de reglementare. Cerintele sunt precizate in ISO 9001 si IATF 16949 si sunt intelese de noi ca reguli de urmat, nenegociabile, la care ne aliniem. Folosite inca de la intrarea in procesele noastre, acestea asigura rezultatul pozitiv care satisfice cele mai exigente cerinte ale clientilor nostri. 
Cerintele specifice referitoare la produsele si serviciile din industria de injectie mase plastice sunt definite si comunicate in toata organizatia catre toate functiunile implicate. Angajamentul echipei de top management asigura conformitatea cu aceste cerinte.

 

Sistemul de Management. Abordarea noastra este sa folosim modelul din 4 elemente Planifica Implementeaza Verifica Actioneaza pentru o mai buna intelegere, o mai usoara implementare si o monitorizare eficace a politicilor si cerintelor de proces ale sistemului nostru de management, la toate nivelurile si in toate aspectele activitatii.
Pe masura ce organizatia noastra invata, se schimba si se adapteaza factorilor de business externi, sistemul nostru de management este subiect al imbunatatirii continue, pentru a ne asigura ca organizatia noastra este capabila sa indeplineasca sarcinile impuse in vederea atingerii obiectivelor sale.

 

Statii de lucru si procese. Standardizarea nu inseamna doar eliminarea activitatilor care nu produc plus-valoare, cresterea productivitatii si asocierea invatarii continue cu procesele de productie, ci si controlul mai bun al calitatii, incepand cu statia de lucru pana la intregul proces de fabricatie.
Standardizarea incepe la statia de lucru, unde operatorul are setul de informatii si instructiuni, necesare pentru fabricatia produsului. Comunicarea bidirectionala intre operatori si echipele tehnica si de calitate permite imbunatatirea si stabilirea standardelor corecte prin care sa obtinem nivelul de calitate dorit.

 

Angajament

Angajamentul echipei de management. Echipa noastra de management este complet angajata prin leadershipul sau, directa responsabilitate si participarea la cele mai importante aspecte ale businessului nostru: siguranta, calitate, mediu, securitate si marile programe.
Echipa de top management este de asemenea responsabila de crearea mediului potrivit pentru invatarea continua si nu mai putin pentru animarea si motivarea tuturor nivelurilor de management (de mijloc si de jos) in vederea angajarii si participarii la succesul nostru.

 

Management vizual. Vizualul este usor de inteles, se citeste dintr-o privire si este cuprinzator. Mangementul visual vine ca o harta a drumului nostru de la viziune, misiune, obiective la strategii si activitati. Este o comunicare deschisa si transparenta dinspre top management catre intreaga organizatie.
Prin managementul vizual asiguram ca toti angajatii au informatia necesara pentru indeplinirea sarcinilor lor, fara a fi nevoie sa acceseze alte surse de informare. De asemenea, arata vizitatorilor nostri, in totala transparenta, ce facem, cum facem pentru a livra valoare si calitate.

 

Responsibilitate sociala. Pentru a fi evaluati in responsabilitate sociala, am ales EcoVadis. Evaluarea lor ne arata atat noua cat si clientilor interesati performanta noastra in 4 teme importante: Mediu, Drepturile omului in munca, Etica de business, Aprovizionare sustenabila.
La final, cu o evaluare pe aceste 4 criterii cuprinzatoare, punctajul de responsabilitate sociala poate fi vazut ca un scor de sustenabilitate a businessului nostru, ca o conditie sine qua non pentru parteneriatele de lunga durata pe care ni le dorim cu clientii nostri.

 

Competente

Formarea personalului. Este inca acceptata pe scara larga ideea ca dezvoltarea competentelor este direct legata de numarul de ore de training livrat. Trainingul este important, fara doar si poate, dar noi consideram la fel de important mentoringul si coachingul pentru oamenii nostri.
Invatarea practica, imbunatatirea tehnicilor proprii, lectiile invatate, transferul de cunostinte, bunele practici si specializarea nu pot veni decat printr-un proces bine structurat si intentionat, prin constientizare individuala, responsabilizare si buna practica.

 

Management de proiect. Cand ni se incredinteaza un nou proiect, noi putem fi producator sau putem fi designer si producator pentru piese. In intelegerea si practica noastra, managementul proiectului este suma activitatilor de la ideea clientului la piesa fizica, inclusiv testarile si validarile.
Punem in managementul proiectului cele mai bune competente pe care le avem in intern, precum si ale colaboratorilor nostri externi, fie matriteri, fie firme de R&D. De-a lungul procesului de dezvoltare a proiectului, ELJ Automotive este pilotul tuturor activitatilor si responsabil in fata clientului pentru rezultatul final.

 

Managementul lantului de aprovizionare. Selectam cu mare atentie cei mai buni furnizori care sunt capabili sa intruneasca suma caracteristicilor de perfomanta ale companiei noastre, stabilite prin standardele si obiectivele noastre de business, precum si pe nevoile si asteptarile clientilor nostri.
De o maniera zilnica, monitorizam perfomanta si ratingul de livrare al furnizorilor nostri, pentru a ne asigura ca termenii contractului sunt respectati, asa incat, la randul nostru, sa putem livra produse si servicii catre clientii nostri, in acord cu obligatiile contractuale asumate.

 

Imbunatatire continua

5S Management. In traducere, acronimul 5S este pentru Sortare, Ordonare, Stralucire, Standardizare, Sustinere. Bazat pe comparatia cu alte practici in calitate din industria de injectie mase plastice precum si bunele practici ale clientilor nostri din industria automotive, am stabilit propriul sistem de evaluare.
Criteriile de evaluare sunt communicate in organizatie, implementat la toate nivelurile, si monitorizate permanent in productie, magazii, birouri. Managementul 5S se regaseste in spiritul oamenilor nostri ca un mod de lucru si viata in comunitatea noastra de business.

 

Sistem de sugestii. Ideile si cunostintele angajatilor nostri reprezinta o resursa valoroasa. Incurajam comunicarea de la angajat la management, ideile bune vin de jos in sus, creativitatea oamenilor nostri in toate aspectele businessului nostru: eficienta, pierderi, siguranta, rezolvarea problemelor, luarea deciziilor.
Sesiunile de brainstorming si concursurile de sugestii sunt organizate cu regularitate pentru a colecta idei si oportunitati de business, noi solutii de optimizare a proceselor noastre de injectie mase plastice si suflare mase plastice sau de imbunatatire a calitatii produselor si serviciilor noastre.

 

Indicatori de perfomanta. Calitatea vine din imbunatatire. Si numai ce este masurabil poate fi imbunatatit.  Urmarim cu regularitate indicatorii nostri de performanta, precum si cerintele cela mai specifice ale clientilor nostri, in termeni de performanta, calitate si livrare.
Primul indicator in calitate este Zero Defecte. Analize interne periodice, precum si audituri industriale si ateliere de lucru cu clientii nostri conduc la planuri de actiuni consistente care sunt implementate pentru a corecta, imbunatati si reduce la zero defectele din productie.